Szukaj na tym blogu

czwartek, 21 sierpnia 2008

RAFAELLO (BEZ PIECZENIA)

1 litr mleka
1 cukier waniliowy
3 łyżki mąki ziemniaczanej
3 łyżki mąki pszennej
200g wiórek kokosowych + na wierzch trochę (lub odłożyć)
1 1/2 margaryny (np. Kasia, Maryna)
2 opakowania krakersów
1 szklanka cukru

Zagotować 1/2 l mleka z 1 szkl. cukru i cukrem waniliowym. W drugim 1/2 l mleka rozrobić mąkę ziemniaczaną i pszenną. Wlać do gotującego się mleka i wsypać 100g wiórek kokosowych. Mieszać na małym ogniu, aż masa zgęstnieje. Po wystudzeniu wsypać 100g wiórek i utrzeć z 1 1/2 margaryny (ja najpierw ucieram margarynę na puch w osobnej misce i do niej po łyżce dodaję ostudzoną masę z wcześniej wymieszanymi wiórkami kokosowymi). Masą przekładać krakersy - na dno krakersy, potem 1/3 masy, znów krakersy, znów 1/3 masy i znów krakersy i znów 1/3 masy. Górę ciasta posypać wiórkami kokosowymi zarumienionymi na patelni z cukrem pudrem.
Ja do masy dodaję jeszcze alkoholu lub nasączam wiórki, które potem wsypuję do masy, wtedy jest jeszcze lepsze. Można też włożyć do masy migdały.

Uwaga! Krem będzie lepszy i nie zważy się, gdy margaryna i ugotowana masa będą miały podobną temperaturę. Margarynę warto więc odpowiednio wcześniej wyjąć z lodówki, by lekko zmiękła.
Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Halo halo, pani kucharko :)
    Melduję się jako stałą bywalczynie bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też ja też!Właśnie robię rafaello na krakersach :) potem dam znać co z tego wyszło ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. brawo kochana!!jestem ,slad swoj zostawiam:)
    teraz nic tylko sie za pieczenie brac.
    pod Twoim okiem to takie z nas beda kuchareczki,ze hoho :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam drogie koleżanki! Zapraszam do częstych odwiedzin i kulinarnych przygód! Pozdowionka dla Was!

    OdpowiedzUsuń
  5. A jakiej wielkosci forma jest najlepsza? Chodzi mi o to, czy miedzy tymi krakersami ma byc grubsza warstwa masy, czy raczej ciensza?

    P.S. Jakbys wylaczyla weryfikacje obrazkowa bloga, to bardzo by nam to ulatwilo komentowanie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja robię w dużej blaszce, około 21,5 x 37,5cm mierząc dno, czasem mi brakuje 3-4 krakersów, ale ja zazwyczaj mam w domu zapasową paczkę lub zostawiam ten kawałek dla siebie. Można oczywiście zrobić w mniejszej formie, wtedy ciacho będzie wyższe, ale mniejsze ;)

    PS. Funkcja wyłączona ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...