Szukaj na tym blogu

wtorek, 14 kwietnia 2009

MAZUREK

Mazurek piekłam po raz pierwszy, bo nigdy nie przepadałam za suchym ciastem. Ten przepis na mazurek z kremem znalazłam w 'Prześlij przepis', jednak nadzienie zrobiłam po swojemu. Słodki krem równoważą kwaskowe powidła śliwkowe, połączenie idealne :)

Ciasto:
200g mąki pszennej
150g cukru pudru
4 jajka
150 g masła

Masło o temperaturze pokojowej ucieramy z cukrem do konsystencji gęstej śmietany. Dodajemy jajka i dalej ucieramy. Wsypujemy mąkę i lekko mieszamy. Ciasto dzielimy na 3 części i z każdej pieczemy jednakowy placek.
Piekłam ok. 20 minut w temp. 180 stopni w małej kwadratowej blaszce.

Krem:
krem zrobiłam wg przepisu na masę mannową

4 łyżki manny
2 szkl. mleka
ok. 1/2 kostki masła
ok. 3/4 szkl. cukru pudru

Mleko zagotować, dodać mannę, gotować ok. 10-20 minut, mieszając (lub krócej gdy manna jesy błyskawiczna). Ostudzić. Gdy będzie mała temperaturę jak margaryna (pokojową), utrzeć dodając cukier puder. Dolałam jeszcze około 3 kieliszki wódki.

Dwa placki posmarować dżemem lub powidłami (ja użyłam bardzo kwaskowych powideł śliwkowych Łowicz) i nałożyć na nie krem, przykryć trzecim plackiem.


Polewa:
niezmiennie moja ulubiona polewa czekoladowa

3 łyżki margaryny
3 łyżki cukru
2 łyżki kakao
2 łyżki kwaśnej śmietany 12% lub więcej %

Roztopić tłuszcz, dodać śmietanę bardzo szybko mieszając. Dodać cukier i kakao, podgrzać ponownie, nie gotować. Gdy przestygnie i zacznie gęstnieć, wylać na ciasto. Udekorować migdałami, owocami kandyzowanymi, orzechami itp.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...