Szukaj na tym blogu

piątek, 21 maja 2010

MUFFINKOWE MISIE

Korzystając z mojego sprawdzonego przepisu na muffinki, upiekłam muffinkowe misie dla małej solenizantki. Tym razem nadziane marmoladą :)


Składniki na 6 dużych muffinek:
300g mąki
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej (można dodać 1/2)
szczypta soli
160g cukru
150g rozpuszczonego masła lub margaryny
170ml mleka
2 jajka
marmolada do nadziania misiów

Do jednej miski wsypać wszystkie suche składniki, wymieszać.
Do drugiej miski wlać wszystkie składniki mokre, jajka rozmieszać z mlekiem za pomocą rózgi lub miksera, dodać rozpuszczone masło, wymieszać.
Wlać mokre składniki do suchych, niedbale wymieszać łyżką. Mogą być grudki i nierówności.

Do foremek wysmarowanych masłem i posypanych mąką nałożyć warstwę ciasta, następnie na środku ułożyć marmoladę (ja rozsmarowałam na całości omijając brzegi). Marmoladę przykryć resztą ciasta i wstawić do nagrzanego do 190 stopni piekarnika na około 25 minut. Po upieczeniu zostawić na ok. 10 minut w foremce, a następnie wyjąć i ostudzić na kratce. Misie można ozdabiać wg własnego uznania za pomocą czekolady, lukru, pisaków, drobnych cukierków czy posypki cukrowej lub zwyczajnie posypać odrobiną cukru pudru.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...