Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 22 marca 2010

SUPER PUSZYSTY SERNIK WIEDEŃSKI

To sernik pieczony przez moją mamę. Nieziemski smak puszystego lekkiego sernika, który rozpływa się w ustach długo zostaje w pamięci. W smaku przypomina połączenie sernika z ptasim mleczkiem, nasz numer 1 wśród serników, bardzo polecam!!


Ciasto:
4,5 łyżki cukru
1 cukier waniliowy
15 dag masła
2 żółtka
1,5 szkl. mąki 


Zagnieść ciasto, włożyć do lodówki na pół godziny. Następnie wyłożyć na blachę, nakłuć widelcem i podpiec 15 minut w 200 stopniach.
  

Masa:
900g sera białego 
10 żółtek 

10 łyżek cukru pudru
10 dag płynnego masła
10 łyżek mąki pszennej
8 łyżeczek mąki ziemniaczanej
450 ml mleka
12 białek
1/2 szkl. cukru

Trzykrotnie zmielony twaróg ucieramy z żółtkami i cukrem pudrem, dodajemy masło, obie mąki i mleko. Białka ubijamy z cukrem, następnie mieszamy z masą i wykładamy na ciasto. Pieczemy 5 minut w 220 stopniach, otwieramy piekarnik i oddzielamy nożem brzegi od blachy. Pieczemy 30 minut w 180 stopniach, następnie otwieramy piekarnik na 15 minut (lub odstawiamy ciasto) i znów pieczemy 15 minut w 180 stopniach. Zimne posypujemy cukrem pudrem lub polewamy czekoladą.



Smacznego!

136 komentarzy:

  1. a dlaczego to ciasto trzeba otwierać w porze pieczenia się nie opadnie czasem bo jeszcze nigdy nie trafiłam na taki przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
  2. Też miałam takie obawy jak piekłam po raz pierwszy ;) ale mama zapewniała mnie, że będzie ok. Piekłam ten sernik 5 razy i zawsze się udaje, ma dość nietypowy sposób pieczenia, ale dzięki temu sernik jest równy, praktycznie nie opada i jest bardzo delikatny, mocno puszysty. Papier do pieczenia daję tylko na samo dno, bo boki trzeba odkrawać od blaszki.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. rzeczywiscie nietypowy sposób pieczenia, ale skusiłam się i wyszedł przepyszny, to zdecydowanie mój faworyt wśród puszystych serników, dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że sernik zyskuje zwolenników. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a mnie i tak opadl - mimo, ze robiony z aptekarska wrecz dokladnoscia.... taka widac moja karma :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dołączam się do ochów i achów nad tym sernikiem - jest idealny!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy I - przykro mi, że sernik się nie udał :(

    Anonimowy II - cieszę się, że kolejna osoba potwierdza, że sernik się udaje ;) i smakuje wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wielkie dzieki za swietny przepis.Własnie dzisiaj upekłam.Wyszedł znakomity.Napewno od dziś będzie goscił w mojej kuchni,a z takim procesem pieczenia jeszcze się nie spotkałam.No ale całe życie się człowiek uczy.Dobrze że są osoby, które chcą się swoją wiedzą dzielić z innymi.
    Dziekuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. WŁAsnie dzisiaj upiekłam.Wyszedł znakomity.Napewno będzie gościł w mojej kuchni,ale z takim procesem pieczenia się jeszcze nie spotkałam.Dobrze że są osoby ,które chcąsię swą wiedzą dzielić z innymi.
    DZiękuję i pozdrawiam.Barbara

    OdpowiedzUsuń
  10. Barbaro, dziękuję za komentarz i cieszę się, że sernik się udał. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam,
    proszę o podanie wymiarów blaszki do pieczenia aby sernik był taki wysoki jak na załączonym obrazku. Czy po upieczeniu od razu wyjąć z piekarnika czy troczę potrzymać go przy uchylonych drzwiczkach?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, ja piekę w blaszce 25x40cm, a po upieczeniu wyjmuję z piekarnika, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. odważyłam się mimo wszelkich obaw jakie miałam... sernik jest świetny rewelacyjny wspaniały!!!!!!! brak słów by opisać jego puszystość i smak!!!!!!! bardzo bardzo polecam!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Do odważnych świat należy ;) Cieszę się, że sernik smakuje i zachwyca kolejne osoby. Pozdrawiam i dziękuję za komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super, udał się. POZDRAWIAM !

    OdpowiedzUsuń
  16. Serniczek rewelacja!!!!!!
    Już trochę ciast i serników w swoim życiu upiekłam, ale z taką metodą pieczenia jeszcze się nie spotkałam. Dzięki za wspaniały przepis i wskazówki.
    Zapomniałam i całą blachę wyłożyłam papierem... ale od papieru też dał się ładnie odkroić. Wyszedł równiutki zaraz po upieczeniu wyjęłam z piekarnika i nie opadł, bo chlebek czekał już w kolejce do pieczenia.
    Dziękuję i pozdrawiam BB

    OdpowiedzUsuń
  17. Cieszę się, że kolejna osoba z powodzeniem upiekła ten pyszny sernik! Pozdrawiam i dziękuję za komentarz :) Gosia

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam pytanie, czy jak się go odkraja po 5 min. to można wyciągnąć blachę z sernikiem na stół czy trzeba jakoś pogimnastykować się na wpół otwartym piekarniku? później jak się go odstawia na 15 min. to znów go na stół a piekarnik włączony zamykamy aby uzyskać tą samą temperaturę czy otwieramy drzwiczkipiekarnika na 15min. przy włączonym piekarniku a po 15min.zamykamy drzwiczki, ale nie mamy już tej temperatury pomimo że piekarnik był włączony? Proszę o wyjaśnienia, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Po 5 minutach pieczenia otwieram piekarnik i wysuwam sernik, oddzielam nożem brzegi od blachy bez wyjmowania na blat, bo to trwa chwilkę dosłownie. W tym czasie jak piekarnik jest otwarty temp. spada, ustawiam 180 stopni i znów wkładam sernik do piekarnika.
    Kolejnym razem wyjmuję ciasto na kuchenkę i zostawiam włączony zamknięty piekarnik na te 15 minut, żeby temp. nie spadła. Moja mama natomiast nie wyjmuje, a tylko otwiera drzwiczki, ma przy tym ustawioną temp. 180 stopni. Jednak wtedy wierzch sernika bardziej się zarumienia, ale nie gimnastykuje się z wyciąganiem. Jeśli temp. spadnie, to nieznacznie, bo piekarnik praktycznie cały czas grzeje i bardzo szybko osiąga temp. 180 stopni.
    Pozdrawiam i proszę o opinię jak się udał sernik :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Sernik wyszedł! Był krótko z nami! bardzo dobry, mniam...Synowi bardzo smakował spód ciasta - mi również, coś dla smakoszy...Bardzo wysoki chodź opadły mi miejsca po rogach blaszki - może COŚ nie tak zrobiłam ? ale to nic nie wpłynęło na jakość sernika.
    Super polecam i bardzo dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję za opinię i cieszę się, że po raz kolejny przepis się sprawdził :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jest po prostu boski,przez 2 dni zjadłam sama prawie całą blaszkę(choć nigdy tyle cist nie jem).Dziękuję za przepis.Teraz w mojej kuchni będzie zawsze nr 1

    OdpowiedzUsuń
  23. Ojej, dziękuję za kolejny miły komentarz. To chyba najczęściej komentowany przepis na moim blogu :) Pozdrawiam i zapraszam do dzielenia się swoimi opiniami :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Najbardziej wyjątkowy sernik jaki jadłam!!!!! Świetny, puszysty, niezbyt słodki i znika tak szybko jak ptasie mleczko ;) Dzięki tak szczegółowym wskazówkom odważyłam się i nie żałuję, bo odtąd to mój ulubiony sernik :) Dziękuję za fantastyczny przepis i wszystkie rady :)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziękuję za kolejny miły komentarz i pozdrawiam :)
    Zapraszam też do wypróbowania innych przepisów i wyrażenia swoich opinii :)

    OdpowiedzUsuń
  26. jurto bede piekła... dam znac jak wyszedł... mam nadzieje ze bedzie ok

    OdpowiedzUsuń
  27. I jak Ci poszło Anetko? Mam nadzieję, że ok :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Z wielką przyjemnością dołączam do grona wielbicieli tego sernika :) Jest idealny!!

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam kolejną fankę tego sernika :) Pozdrawiam i dziękuję za komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo dobry serniczek.Super przepis, sprawdza sie znakomicie.Poczatkowo mialam obawy gdyz nigdy nie spotkalam sie z takim sposobem pieczenia sernika choc juz wiele razy pieklam serniki i zawsze mi wychodzily choc faktycznie czasem opadaly (ale nie zawsze wiec nie wiem od czego to zalezy moze od wilgotnosci sera;))ten nie opada i jest puszysty a zamiast ciasta na spod ukladam herbatniki - tak mi jest prosciej i szybciej. Zdecydowanie bede polecala ten przepis. dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziękuję pięknie za wszystkie miłe słowa :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja również zrobiłam "z pewną taką nieśmiałością",wyszedł bardzo smaczny i puszysty.Czy można dodać rodzynek(rodzynków?) czy też zaszkodzi to jego puszystości? Pozdrawiam i dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  33. Można dodać rodzynek, dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Do upieczenia tego sernika przymierzałam się kilka razy. Zniechęcał mnie sposób pieczenia - obawiałam się że ciasto opadnie po wyjęciu z pieca. Odważyłam się wczoraj i nie żałuję. Boskie, lekkie, puszyste, faktycznie przypomina nieco ptasie mleczko, więc można śmiało oblać go czekoladą. Dziękuję za przepis i ślę pozdrowienia!!

    OdpowiedzUsuń
  35. Pozdrawiam i dziękuję za komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam. Czy piec ten sernik z termoobiegiem czy bez.

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam, ja piekę bez termoobiegu, bo nie mam ;) Moja mama z termoobiegiem, ale zmniejsza temp. o 10-20 stopni. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  38. Przepis genialny. Sernik pięknie wyrósł i jest taki leciutki... pycha! Polecam

    OdpowiedzUsuń
  39. Witam. Jaki ser najlepiej kupic do tego sernika? czy nadaje sie taki z wiaderka?

    OdpowiedzUsuń
  40. Dziękuję za kolejne komentarze :)
    Do sernika można użyć także sera w wiaderku i zaoszczędzić sobie czasu ;)
    PS. U mnie w domu dzisiaj też pachnie sernikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Rewelacja!Od dawna marzyłam o takim serniku

    OdpowiedzUsuń
  42. Cieszę się, że urzekł on kolejną osobę :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  43. Jestem w szoku piekłam juz wiele serników ale nigdy nie upiekłam tak wspaniałegom obawiałam sie tego sposobu pieczenia ale wyszło cudowne ciasto, powiem tylko ze nie mialam mleka i dałam ubitą śmietanę kremówkę dałam więcej jajek bo miałam więcej sera ale cudo wyszlo jestem pod wrażeniem, wreszcie upieklam sernik jakiego szukałam od dawne poleam a nie jestem nowicjuszem w pieczeniu ciast !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  44. Dziękuję za kolejny miły komentarz! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Tyle się naczytłam rewelacyjnych opinii na temat sernika,że z ciekawością zabiorę się do wypróbowania go wg tego nietypowego przepisu.
    Jeżeli się uda - powtórzę to na święta. Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  46. Aniu i jak, wypróbowałaś? Jestem ciekawa kolejnej recenzji. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  47. A jak jest z pieczeniem tego sernika w zwykłym piecyku elektrycznym

    OdpowiedzUsuń
  48. Ja mam zwykły piekarnik elektryczny.

    OdpowiedzUsuń
  49. Przepis rewelacja,piekę go przy każdej okazji.Dziękuję i polecam;-)

    OdpowiedzUsuń
  50. Cieszę się, że kolejnej osobie przypasował. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja również popełniłam ten sernik i jestem pod wrażeniem jego puszystości i lekkości. Idealny!!

    OdpowiedzUsuń
  52. Bardzo się cieszę, dziękuję za opinię i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Mam zamiar zrobic go na świeta.... wygląda naprawde świetnie i zachęciły mnie te komentarze... mam nadzieję, że sie uda

    OdpowiedzUsuń
  54. Trzymam kciuki, żeby wszystkie wypieki się udały!!

    OdpowiedzUsuń
  55. Ja również mam zamiar wyprobować ten przepis sugerując się tak pozytywnymi opiniami i zdjęciem :) zobaczymy jak mi pojdzie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  56. Życzę udanych wypieków na Święta i trzymam kciuki :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  57. Czy brzegi także wykładamy ciastem?

    OdpowiedzUsuń
  58. Piekę ten sernik, właśnie jest już w ostatnim etapie pieczenia...a mnie się przypomniało ze zapomniałam dodać ...mleka. I co z niego wyrośnie?

    OdpowiedzUsuń
  59. Mąki pszennej to trzeba tak dużo?

    OdpowiedzUsuń
  60. Anonimowy ICiastem wykładamy tylko spód blaszki.

    Anonimowy III jak udało się bez mleka? Jeśli sernik wyszedł to z pewnością nie był tak puszysty.

    Anonimowy III Przepis jest sprawdzony wielokrotnie przeze mnie i tyle mąki zawsze dodaję.

    Mam nadzieję, że wszystkim wiedeński sernik świąteczny wyszedł bardzo puszysty i wyjątkowo smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Mąki pszennej dajemy 10 łyżek kopiatych czy płaskich?

    OdpowiedzUsuń
  62. Anonimowy I dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)

    Anonimowy II jak w każdym przepisie na blogu, tak i tutaj, jeśli nie jest napisane, że ma być kopiasta to zawsze jest płaska, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Jeszcze jedna rzecz mnie niepokoi - do ciasta nie dodajemy proszku do pieczenia??

    OdpowiedzUsuń
  64. Nie dodajemy proszku, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  65. jezeli nie mam termoobiegu to jak mam go piec? czy moge uzyc sera z wiaderka takiego gotowego?

    OdpowiedzUsuń
  66. Tak jak pisałam w komentarzach powyżej - ja piekę bez termoobiegu, czasem używam też sera już mielonego. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Pani Gosiu jak dokladnie okreslic rozmiar blaszki na tego serniczka,czy mierzyc u podstawy blaszki czy przy gornej krawedzi , no i jeszcze wysokosc blaszki.Przepraszam za prostackie pytania ale bardzo mi zalezy by wyszedl bo to placuszek dla mamy. Pozdrawiam Amadeusz.

      Usuń
    2. Drogi Panie Amadeuszu, rozmiar blaszki podaję zawsze wg opisu producenta. Sprawdziłam dokładnie i moje mają 25x40cm mierząc od góry, blaszka nieznacznie się zwęża i u podstawy ma wymiar 22,5 x 37cm, a wysoka jest na 6cm. Życzę udanego wypieku. Pozdrawiam serdecznie. Gosia

      Usuń
  67. kurcze slinka cieknie tyle sie naczytalam pochwal jutro raniusko lece po ser i do robotki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia mediteranian w pieczeniu. Pozdrawiam i czekam na opinię jak wyszedł sernik i czy smakował.

      Usuń
  68. kurcze tyle sie naczytalam pochwal,ze raniutko polece jutro po serek i biore sie do dziela dam znac napewno.xx

    OdpowiedzUsuń
  69. Gosiu! Upiekłam! Wyszedł wspaniały, duży i wygląda smakowicie! Jest jeszcze gorący, zastanawiam się czy oprószyć cukrem pudrem czy polać polewą. Jak radzisz?
    Grażyna ze Świdwina. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  70. Grażynko cieszę się, że sernik się udał. U mnie raz jest z polewą czekoladową, raz posypany cukrem pudrem, więc sama zdecyduj z czym lubisz :) albo pół na pół ;)
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za komentarz.

    OdpowiedzUsuń
  71. Gosiu kolejny raz z powodzeniem upiekłam sernik z Twojego przepisu, świetny blog!!! Aśka

    OdpowiedzUsuń
  72. Tak sobie czytam i oczom nie wierze... nic tylko piec...
    pewnie i na mnie pora aby upiec ten sernik. Życzcie mi powodzenia.
    p.s. z góry gorące podziękowania dla Gosi.
    Pozdrawiam! ELL

    OdpowiedzUsuń
  73. Wlasnie robie serniczek i jestem przy etapie 15 minut na zew piekarnika :) zobaczymy jak wyjdzie i jaki bedzie w smaku :) na pewno sie podziele opinia! Ania

    OdpowiedzUsuń
  74. Gosiu pierwszy raz dziś piekłam sernik wg. Twojego przepisu. Jest DOSKONAŁY !! Przyznam, że moja mama też piecze świetnie ale ten przepis sernika pobił wszystkie inne :). Dziękuję !
    Danusia

    OdpowiedzUsuń
  75. Witam. Pisze tak późno...własnie wyłaczyłam piekarnik,robiłam sernik z Pani przepisu... ;)
    Dziś rodzina sie zjeżdza na Chrzest mojaj małej córci, zobaczymy jak wyszedł serniczek :)
    Dodam iż z zawodu jestem cukiernikiem i po proporcjach juz mogę sie domyślić iż smak bedzie wysmienity :D
    Ja jeszcze dodaję bydyń,a wykańczam podobnie jak w pracy. Na wystudzony sernik nakładam niewielka ilosć marmolady i rozprowadzam pędzlem podgrzana czekoladę,odrobinka kokosu czy orzeszków zmielonych nie zaszkodzi,jak kto woli :D
    Odezwe się. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  76. Sernik jest super,ale ten sposób na nieopadanie sernika w postaci oddzielania go od ścianek blachy to stary jak świat trik cukierniczy,ale tak czy inaczej smak jest wyśmienity.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  77. Dziękuję za kolejne komentarze! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  78. Cześć Imienniczko ! Przeczytałam wszystkie komentarze i stwierdziłam że jestem ofermą.W ogóle nie wyszedł mi spód,była kruszonka a ciasto lekko opadło i przypiekło się.Czyli zdolna jestem inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  79. pieke ten sernik narazie jest wysoki,a pachnie w całym domu jak okrajałam brzegi oblizałam nóz serek pychotka.Maż go jutro zaniesie do pracy ciekawe czy im będzie smakował.Ja dałam mielony ser waniliowy do serniów,a na spód dałam ciastka.Dziękuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  80. Udał się mój sernik choć troszke opadł w pracy wszystkim smakował mąż był zadowolony pracownicy tesz i zjedli całą blache:)

    OdpowiedzUsuń
  81. Cieszę się, że sernik zyskuje zwolenników. Muszę spróbować z tą marmoladą i czekoladą, będzie miła odmiana :)

    OdpowiedzUsuń
  82. no ten sernik musi być idealny, skoro tak zachwalany. Ja upiekłam w sobotę wiedeński i niestety musiałam go szukać w blaszce, ale w smaku był ok. Wypróbuję ten przepis na pewno:)

    OdpowiedzUsuń
  83. Anetko też skusiłam się niedawno na wiedeński z innego przepisu z dość popularnego bloga, ale niestety miał może ze 2cm wysokości przy takiej samej ilości sera. Tak więc wolę ten sernik, bo szukać go nie trzeba ;) Pozdrawiam i dziękuję za komentarz.

    OdpowiedzUsuń
  84. Chyba już wszystko zostało napisane o tym serniku, ale dodam swoje 3 grosze :) Próba przedświątecznego wypieku wypadła znakomicie - sernik jest lekki w smaku, mega puszysty i niezbyt słodki, więc dla nas idealny. R-E-W-E-L-A-C-J-A-! Pozdrawiam i dziękuję autorce blogu za to, że dzieli się wspaniałymi przepisami i że zamieszcza do nich tak szczegółowe instrukcje wykonania. Pani Gosiu dzięki tym wszystkim Pani podpowiedziom nauczyłam się piec wyjątkowo pyszne słodkości, które robią furorę w rodzinie. Dziękuję i życzę wszystkiego dobrego z okazji Świąt Wielkanocnych!

    OdpowiedzUsuń
  85. Witam :)
    Przyznam że bardzo orginalny przepis :) właśnie dziś upiekłam i jest świetny . Pierwszy raz wyszedł mi tak wysoki sernik :) pozdrawiam serdecznie i zycze wesolych swiat:)))

    OdpowiedzUsuń
  86. Sernik jest wspanialy, udal sie znakomicie chociaz to dopiero 3 sernik w moim zyciu, chyba juz nigdy nie rozstane sie z tym przepisem! Przd chwilka wyciagnelam go z piekarnika, piekny zapach w calym domu, mozna zaczynac Swieta! Wesolych Swiat!

    OdpowiedzUsuń
  87. Dziękuję za miłe komentarze i życzenia! Pozdrawiam i życzę zdrowych, spokojnych i rodzinnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  88. sernik w smaku znakomity ! tylko spód mi nie wyszedł - zrobił się zakalec. Nie wiem czemu , robiłam wszystko według przepisu .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spód trzeba najpierw podpiec wkładając do nagrzanego do 200 stopni piekarnika, czas pieczenia może być różny, trzeba zerknąć czy jest upieczony przed wyłożeniem masy, może piekł się zbyt krótko? Pozdrawiam :)

      Usuń
  89. Sernik ma wspaniały smak na 4razy jak go robiłam 2 razy był wysoki a 2x upadł i nie wiem w którym miejscu popełniam błąd, jak otwieram piekarnik po upieczeniu jest wysoki, a że piękę przeważnie późnym wieczorem to rano jak widzę jak opadł to mi żal, cóż ale i tak jest zjadany,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to nie był dzień na pieczenie sernika ;) Mi jeszcze nie opadł, ale każdemu może się zdarzyć :) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  90. Witam, sernik piekłam 3x. Za pierwszym razem mi nie opadł - był piękny. Kolejne niestety ale opadały. Przykro - nie wiem o co chodzi.Może dlatego,że ser był z wiaderka,bo za pierwszym razem sama go mieliłam. Sernik rośnie bardzo wysoko, pęka na powierzchni,jest brązowy a po zakończeniu czasu o którym pani pisze i wyłączeniu piekarnika po chwili zaczyna opadać.Aż się nie chce wierzyć, był bardzo wysoki a nagle opada - może za krótko był pieczony i był jeszcze nie upieczony a piekarnik został wyłączony?Ale dlaczego pierwszy był super ten sam piekarnik,czas? Proszę o podpowiedź...:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie zależy to od sera, jeśli jest kupowany mielony trzeba przetestować kilka firm i wybrać dla siebie najlepszy. Trudno mi powiedzieć co było przyczyną, że opadł...

      Usuń
  91. Witam,
    piekłam go 3x. Za pierwszym razem super, wysoki, pyszny zniknął nim się obróciłam. Za drugim razem i trzecim - opadł, po mino,że piekłam tak samo w tym samym piekarniku i tyle samo czasu. Jeżeli czymś się różniło to za pierwszym razem ser mieliłam za drugim i trzecim ser był z wiaderka.Sernik rósł bardzo wysoko, był brązowy a nawet popękał na wierzchu. Wszystko świadczyło o tym,że jest upieczony. Czas jak pani podała a nawet o 5 minut dłużej... i opadł ..o co chodzi może coś pani pomoże. Może zamiast mleka - śmietana potrzebna? Może jest surowy w środku i dlatego opada? Raz się udał a teraz dlaczego nie wychodzi? Proszę o pomoc :(

    OdpowiedzUsuń
  92. No i mi nie wyszedł i opadł... Pomóżcie....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę spisać sobie cały przepis krok po kroku, często dzwonią do mnie koleżanki i mówią, że robiły wg przepisu, a jak pytam o kolejność to okazuje się, że coś zostało pomieszane...
      Ważne jest także, żeby ser był dobrej jakości, niestety niektóre tylko z nazwy są "serem".
      Proszę próbować. Pozdrawiam :)

      Usuń
  93. Ser na 1000% zrobię bo już Siostra zachwalała jak Mama zrobiła go na święta. Mówiła że był super, pycha i jej Teściowa też przyznała racje czyli jest taki jak każdy zachwala:)

    Tylko mam pytanie czy coś złego się stanie jeśli upiekę go w sobotę a zaniosę do pracy w poniedziałek? czy nadal będzie taki pyszny i czy mi nie opadnie jeszcze bardziej - trzymając go przez cała niedziele i dopiero w poniedziałek będzie zjedzony?

    I ostatnie pytanie - napisałaś, że ważna jest kolejność, a czy mogę najpierw utrzeć same żółtka a do nich powoli dodawać ser i kolejne produkty jak napisałaś?

    Mam nadzieję, że mi się super uda i nie opadnie i sernik będzie zachwalany z każdej strony:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic się z sernikiem nie stanie,jeśli będzie trzymany w chłodnym miejscu.
      Ja zawsze najpierw ucieram żółtka z cukrem, potem dodaję kolejne składniki.
      Pozdrawiam i dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  94. Witam ja również chciałam podziękować za wspaniały przepis. Robiłam go już kilka razy i za każdym razem jest tak samo pyszny. Próbowałam wiele przepisów na sernik ale zawsze mi opadał, a ten jeszcze mi nigdy nie opadł i jest tak puszysty że na drugi dzień go już nie ma. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie i życzę wielu udanych wypieków :)

      Usuń
  95. Ja dziś weszłam na tą stronę...przeczytałam recenzje i przepis...bardzo prosty sposób przygotowania ciasta i wyszedł DOSKONAŁY SERNIK:)Mój syn powiedział,że taki sernik mógłby jeść codziennie:)Nie opadł i jest jak gąbeczka...kroi się jak masełko...dziękuję i proszę o więcej:)pozdrawiam jolka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za kolejny miły komentarz. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  96. Hej ;d a czy zamiast zmielonego sera można użyć takiego z wiaderka ? czy smak bd gorszy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można użyć dobrej jakości sera z wiaderka. Pozdrawiam :)

      Usuń
  97. Witam! Gosiu, czy mogę zrobić ten serniczek w tortownicy? Pozdrawiam, Ania.

    OdpowiedzUsuń
  98. Aniu, możesz zrobić ten serniczek w tortownicy, ale trzeba zmniejszyć ilość składników, bo przepis jest na dużą blachę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  99. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  100. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  101. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  102. Dziś po raz pierwszy w życiu upiekłam sernik...iiii...wyszedł rewelacyjnie ( a z reguły jestem antytalentem kulinarnym ;))
    dziękuję za wspaniały przepis...ale się cieszę :)

    OdpowiedzUsuń
  103. Bardzo dziękuję za przepis ! Robiłam dzisiaj swój pierwszy w życiu sernik na dodatek w rozklekotanym piekarniku i trochę się bałam, ale okazało się że zupełnie niepotrzebnie. Sernik może troszeczkę opadł przy rogach od strony drzwiczek ale podejrzewam że to wina piekarnika bo z drugiej strony jest równy i wyrośnięty. Rewelacja ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  104. A mnie nie wyszedł, opadł, tak z 2 cm wokół blaszki. Środek dość wysoki. Dla mnie troszkę za słodki. Do ciasta dodałam odrobinę proszku do pieczenia. Jutro przejdzie test rodzinny. Piekłam dość dużo serników z różnych przepisów. Jak do tej pory wygrywa sernik lany. Tu ser przypomina, taki niby sernik, ze śmietany i piany z białek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  105. hej;) właśnie upiekłam ,nie opadł jest puszysty ale jak dla mnie mało słodki -następnym razem dam więcej cukru no i spód muszę dobrze upiec !!

    OdpowiedzUsuń
  106. Po raz pierwszy udał mi się sernik, tzn. przede wszystkim nie opadł a jego wyborny smak poznam jutro, w niedz. wielkanocną:). Dziękuję
    za przepis i patent, życzę radosnego i smakowitego świętowania!!!
    Ewa z Torunia

    OdpowiedzUsuń
  107. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  108. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  109. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  110. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  111. Witaj Gosieczku, po przeczytaniu przepisu i komentarzy doszłam do wniosku co mam do stracenia spróbuję. Do tej pory pieczenie sernika kończyło się katastrofą, każdy opadał, wyciekał itd. Dałam sobie ostatnią szansę (ponieważ uwielbiam serniki), jak nie wyjdzie trudno nigdy więcej nie zajrzę do przepisów. I tak pierwsze otwarcie piekarnika oddzielam nożem brzegi od blaszki i zaczyna się rwanie, szarpanie ciasta i pierwsza myśl-marzenie o cudownym puszystym serniku minęło:(. Drugie otwarcie, jest nadzieja po wyjęciu nie opada;) Efekt końcowy cudowny, puszysty, "niebo w gębie", zachwyt rodziny, rewelacja, zostały okruszki i mmmm wspomnienie. Jestem fanką Twojego sernika, zapisuję się do fanklubu, pozostałe przepisy też będę sukcesywnie sprawdzać. Dzięki jeszcze raz pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  112. Witaj, Gosieczko, okazuje się że cuda się zdarzają i niemożliwe jak najbardziej staje się możliwe;) Do tej pory każdy mój sernik kończył się katastrofą-oczywiście był jadalny, ale to nie wszystko-opadał,wyciekał itd...Po przeczytaniu przepisu(wykonania)miałam mieszane uczucia, po komentarzach-muszę spróbować albo na zawsze pożegnać się z pieczenie serników(a uwielbiam). Po pierwszym otwarciu piekarnika odcięciu brzegów od blaszki załamałam się odrywałam ciasto, zwijało;(, ale nie poddaje się Drugie otwarcie, 15 min, pieczenie, koniec, wyjęcie i cud nie opada, wygląda świetnie, a smakuje mmmm niebo w gębie. Pozostało wspomnienie i ochota na jeszcze;) Dzięki jeszcze raz dzięki jestem fanką Twojego sernika, zapisuję się do fanklubu;)
    NR 1!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  113. Witam :-) robiłam już serniczek i smakować wszystkim. Teraz mam problem bo muszę go pięć 1-2 w tygodniu ;-) pozdrawiam słodko.

    OdpowiedzUsuń
  114. Witam, Pani Gosiu , jak długo żyję nie jadłam takich pyszności. Niebo dla podniebienia. dużo już serników upiekłam w swoim życiu, Ale czegoś tak delikatnego ,po prostu "chmurka" nie upiekłam nigdy. Pani serniczek będzie od dziś ,jedynym jaki będę piec w przyszłości, PYSZNOŚCI. Pozdrawiam serdecznie , i czekam na inne ciekawe wypieki . Tamara

    OdpowiedzUsuń
  115. Od wielu lat piekę różne ciasta i to nawet na wielkie imprezy, ale takiego sernika to jeszcze nie piekłam bo były różne przepisy ale ten jest CUDOWNY!!! . Polecam go jako doświadczona osoba w pieczeniu ciast.Proszę niech nikt nie wątpi ze się nie uda , uda się na 10000%.

    OdpowiedzUsuń
  116. Serniczek wyszedl przepyszny! Dziekuje!!! Iza

    OdpowiedzUsuń
  117. Pyszności będzie numerem 1 w mojej kuchni dzięki serdeczne za wspaniały przepis

    OdpowiedzUsuń
  118. MASSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSAAAAAAAAAAAAAAAAAAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Jaki dobry :)))))) tak jak wszystkie nigdy mi się nie udawała alr teraz potwierdzenie tego wypieku to były zazdrosne oczy mojej siostry hurrraaaaaaaaaaaaaaaa :)

    OdpowiedzUsuń
  119. Witam. Ja rowniez sprawdzam przepis. Jak na razie po pierwszym obcieciu brzegow od blaszki jest super. Nawet sprobowalam odrobinke i jest super. A teraz z przyjemnoscia patrze jak rosnie i czekam kolejne 7 minut ( bo tyle mi jeszcze zostalo piecznia) zeby go wyjac z piekarnika i zostawic na 15 a potem dopiekac dalej. zapach jest super chyba sasiedzi sie zbiegna zeby sprawdzic co pieke. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  120. Przepraszam, przez przypadek usunęłam część komentarzy na blogu :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...