Szukaj na tym blogu

wtorek, 28 września 2010

CHLEB PSZENNY RAZOWY (z maszyny)

Przepis na ten chlebek zaczerpnęłam z bloga mojej koleżanki Agnieszki. Chlebek jest lekko wilgotny, czym mnie na początku trochę zaskoczył, gdyż początkowo uznałam, że jest niedopieczony. Troszkę się zapadł, więc następnym razem dodam odrobinę mniej wody.


Składniki:
400ml wody (odrobinę mniej, gdyż ciasto było za rzadkie)
1 jajko
(rozbełtane)
1 1/2 łyżki oleju (ja dałam oliwę z oliwek)
400g maki pszennej typ 650

100g mąki razowej typ 2000
2 łyżeczki soli
1 łyżeczka cukru
0,5 łyżki suchych drożdży lub 7g świeżych


Wszystkie składniki wsypać do formy wg podanej wyżej kolejności, na środku mąki rozsypać drożdże lub rozkruszyć świeże (nie mogą mieć kontaktu z cukrem ani solą).
Przed rozpoczęciem pieczenia posmarować wierzch rozmąconym żółtkiem i posypać słonecznikiem.
Ustawić na maszynie program: NORMALNY, skórka: ŚREDNIA, waga 750g


Smacznego!

4 komentarze:

  1. Witam!
    Czy jajo dodać do chleba czy służy do posmarowania??
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jajko dodaje się do chleba, by mniej się kruszył. Wierzch można także posmarować żółtkiem, a w ostateczności samą wodą i posypać słonecznikiem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja. Jako że nie miałam słonecznika użyłam pestek z dyni,Gosiu chlebek przepyszny

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo się cieszę, że smakował, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...