Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 8 lutego 2010

TORT SAMOCHODZIK

Gdy mój chrześniak poprosił mnie o przygotowanie tortu na swoje 12 urodziny szukałam inspiracji w internecie. Jak zobaczyłam tort - auto pomyślałam, że dla niego będzie idealny i nie pomyliłam się, był zachwycony!
Przepis na krem wymyśliłam sama ze składników zawsze dostępnych u mnie w domu, a przepisy na masę plastyczną do pokrycia tortu i biszkopt już wielokrotnie wykorzystywałam i podawałam na tym blogu.

 

  

  

Biszkopt:
upiekłam w tortownicy o średnicy 24cm i przekroiłam na 3 krążki
wg przepisu - biszkopt

Poncz:
3/4 szkl. wody
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
2 kieliszki rumu
1 łyżeczka cukru

Kawę zalać wrzątkiem, osłodzić, wystudzić. Dolać rum i nasączyć wszystkie części tortu.

Krem do tortu kawowo - migdałowy:
2 budynie śmietankowe lub waniliowe
1/2 l mleka
5 łyżek cukru
3 łyżki kawy rozpuszczalnej
kostka masła lub dobrej margaryny (masło roślinne w kostce lub Kasia)
2 łyżki cukru pudru (niekoniecznie)
1-2 kieliszki rumu
100g mielonych migdałów
aromat migdałowy

Zagotować 1 1/2 szkl. mleka z cukrem i kawą rozpuszczalną, dodać rozmieszany w pozostałym mleku budyń, ugotować, ostudzić. Wyjąć masło odpowiednio wcześniej z lodówki, żeby budyń i krem miały tą samą temperaturę.
Masło utrzeć na puch dodając 2 łyżki cukru pudru (niekoniecznie), następnie utrzeć budyń w oddzielnym naczyniu i dodawać po łyżce do masła, cały czas ucierając.
Masę podzielić na 2 części, do jednej dodać rum, a do drugiej migdały i kilka kropel aromatu migdałowego.
Przełożyć tort raz jedną, raz drugą masą. Na koniec pozostałe masy wymieszać i pokryć cały tort dookoła.

Masa plastyczna:
wg przepisu - masa cukrowa do pokrycia tortu
zrobiłam 1/2 porcji
przygotować masę, zabarwić na dowolny kolor za pomocą barwników spożywczych, można też użyć kakao (na koła)



Krok po kroku jak powstaje tort samochód:
1. Okrągły biszkopt przekroić na 3 krążki, następnie odkroić 2 kawałki po bokach, które będą tworzyły kabinę samochodu.
(dla mniej wprawnych osób polecam zrobienie szablonu z papieru, żeby całość do siebie pasowała do siebie i była równa)


2. następnie biszkopt nasączamy i smarujemy kremem, na górze układamy przełożone masą odkrojone wcześniej części tworzące kabinę 
ja jeszcze jeden kawałek ułożyłam z przodu samochodu, żeby był bardziej ukośny 

3. całość pokrywamy masą i robimy masę cukrową na wierzch

4. ozdabiamy i czekamy na uśmiech dziecka 

W razie czego służę pomocą ;)




Smacznego!



Inne torty w kształcie samochodu znajdziesz tutaj:
- tort Zyg Zak
- tort samochód

6 komentarzy:

  1. świetny! jak zrobiłaś okna, rejestracje i koła? ;) byłabym wdzięczna za odpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie ozdoby zrobione są z masy cukrowej, ale można też wykorzystać gotowe żelki czy ciastka i też wygląda super. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuję za instrukcję, zrobiłam dla synka na urodziny i był lepszy niż z cukierni! superowy!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. napisalas 1/2 mleka.Moglabys dokladnie napisac ile bo nie wiem czy 1/2 litra czy 1/2 opakowania mleka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zazwyczaj mleko jest w litrowym opakowaniu, więc 1/2 op = 1/2 litra, ale już zmieniam ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...