Szukaj na tym blogu

środa, 4 listopada 2009

ZAPIEKANKA ZIEMNIACZANA (KUGELIS)

Zapiekanka ziemniaczana, znana też pod nazwą żmudzka babka ziemniaczana czy kugelis. Przepis pochodzi z książki Hanny Szymanderskiej "Ziemniaki w mojej kuchni". W sam raz na ciepłą kolację.
Dodatki można modyfikować, ja robiłam z dodatkiem podsmażonego mięsa mielonego i boczku.





1 kg ziemniaków
25 dag boczku wędzonego lub słoniny
cebula
2-3 ząbki czosnku
2 jaja
sól, pieprz, łyżka smalcu (ja użyłam margaryny)

Obrane i umyte ziemniaki zetrzeć na tarce, zlać sok. Drobno pokrojony boczek usmażyć na patelni, dodać drobno posiekaną cebulę, chwilę smażyć. Gorący boczek połączyć z ziemniakami, dokładnie wymieszać. Dodać czosnek roztarty z solą, pieprz i jaja. Masę dokładnie wyrobić, wlać do formy wysmarowanej smalcem, wstawić do nagrzanego piekarnika do 180-200 stopni. Piec ok. godziny, aż się ładnie zarumieni. Kugelis podawać z kwaśną śmietaną. Na Żmudzi do tej babki podaje się miętową herbatę.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...