Szukaj na tym blogu

sobota, 6 lutego 2010

MUFFINKI CZEKOLADOWE Z BUDYNIEM WANILIOWYM

Kto nie jadł muffinków z budyniem niech żałuje ;) niebo w gębie...  
a te czekoladowe z kremem waniliowym rozpływają się w ustach i szybko znikają... zamknęłam je w pudełku i odłożyłam na najwyższą półkę, żeby dotrwały do jutra na urodziny mojego chrześniaka. Przepis to modyfikacja muffinek z budyniem czekoladowym, te jednak lepiej trafiają w mój gust :)


Masa budyniowa:
budyń waniliowy na 1/2 l mleka (ja użyłam puddingu Belbake z Lidla)
400 ml mleka
3 czubate łyżki cukru

Ugotować budyń jak w przepisie, zmniejszając ilość mleka do 400ml, by był gęściejszy. Odstawić do lekkiego przestudzenia (nie musi być zimne).

Muffinki:
300g mąki
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej (można dodać 1/2)
szczypta soli
160g cukru
2 łyżki kakao
150g rozpuszczonego masła lub margaryny
170ml mleka
2 jajka

Do jednej miski wsypać wszystkie suche składniki, wymieszać.
Do drugiej miski wlać wszystkie składniki mokre, jajka rozmieszać z mlekiem za pomocą rózgi lub miksera, dodać rozpuszczone masło, wymieszać.
Wlać mokre składniki do suchych, niedbale wymieszać łyżką. Mogą być grudki i nierówności.



Do foremek wysmarowanych masłem i posypanych mąką, nakładać po łyżeczce ciasta muffinkowego i budyniu czekoladowego, budyń przykryć resztą ciasta i wstawić do nagrzanego do 190 stopni piekarnika. Mini muffinki piekłam 15-20 minut aż się zrumieniły, tradycyjne muffinki 5 minut dłużej.

Po upieczeniu zostawić na kilka minut w formie, a potem wyjąć i studzić na kratce. Gotowe można przełożyć do szczelnego naczynia, wtedy stają się jeszcze bardziej wilgotne.

Smacznego!

18 komentarzy:

  1. Mniam, mniam! Są bardzo smaczne i łatwe do zrobienia, jak to muffinki ;) Polecam!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że Wam smakowały :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że muffinki zyskują nowych zwolenników :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyyyyyycha!!!!! świetny przepis, muffinki są cudowne! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za komentarz, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałam się zapytać ile porcji wyjdzie z tych składników?

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialne:D właśnie spałaszowałam pierwszą, dodałam więcej czekolady (3 łyżki):D Dzięki wielkie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne!! mi wyszło 17 babeczek.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja robię najczęściej w foremce mini, więc wychodzi mi ok. 30 szt., natomiast standardowych 12-15 sztuk.
    Pozdrawiam i dziękuję za komentarze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę świetny przepis, dzisiaj z mamą wypróbujemy go, zakupiłyśmy już składniki, potem dam recenzje, jak wyszły :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę miłych chwil przy pieczeniu i czekam na recenzję, pozdrawiam :)

      Usuń
  11. A mogłaby Pani napisać ile potrzeba mąki i cukru, tylko że z podziałem na szklanki? :) nie mam niestety wagi w domu a ciężko tak na oko wymierzyć.

    OdpowiedzUsuń
  12. mm wygladaja apetycznie, w sam raz na wielkanocny stół, biore sie do roboty : D

    OdpowiedzUsuń
  13. Powodzenia! Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  14. pieką się... :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pychotka i wychodzi ich sporo dzięki budyniowi. Niestety u mnie są bardzo krótko, bo dzieciaki szybko je zjadają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz, pozdrawiam :)
      U mnie też znikają szybko :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...