Szukaj na tym blogu

piątek, 13 listopada 2009

Waniliowe muffinki z kremem czekoladowym

Zachęcona przez koleżanki postanowiłam rozpocząć moją przygodę z muffinkami. Pierwsza próba z użyciem gotowej mieszanki wypadła pomyślnie, rodzinka była zachwycona babeczkami. Zakupiłam więc foremki i zabieram się do pieczenia. Na początek wybrałam prosty przepis, który dostałam od koleżanki Eluś. 



Składniki na ok. 12 sztuk:
2,5 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli

2 jajka
3/4 szklanki cukru
1/2 szkalnki oleju
1 szklanka mleka
kilka kropel olejku waniliowego

krem czekoladowy lub 12 kostek czekolady

Włączyć piecyk, by nagrzewał się do 180 stopni.
Mąkę, proszek do pieczenia i sól wymieszać w misce. Do drugiej miski wbić jajka, dodać cukier i dokładnie wymieszać (można mikserem), następnie dodać olej, mleko i olejek waniliowy, zamieszać i dodać do mąki. Wymieszać tylko tyle aby sie wszystko połączyło.
Napełnić foremki po łyżce ciasta, następnie na środek położyć krem czekoladowy (jedna mała łyżeczka) i uzupełnić ciastem do 3/4 wysokości foremek.
Wstawić do nagrzanego piekarnika, piec ok. 30 minut. Wyjąć z formy po 5 minutach, studzić na kratce.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...