Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 5 kwietnia 2010

BUŁECZKI KRÓLICZKI

Kolejna wersja świątecznych bułeczek, tym razem w kształcie króliczków. Przepis pochodzi ze strony. W sam raz na śniadanie wielkanocne. ZDROWYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH DLA WSZYSTKICH CZYTELNIKÓW MOJEGO BLOGA!

Składniki na ok. 10-12 sztuk:
1 jajko
150g serka homogenizowanego naturalnego (ja użyłam waniliowego)
4 łyżki mleka
4 łyżki oleju
1 łyżeczka soli (ja dałam połowę łyżeczki i było wystarczająco)
2 łyżki mielonych migdałów
1 proszek do pieczenia (na 500g mąki)
250g mąki

Do posmarowania:
1 białko roztrzepane widelcem
rodzynki

Wszystkie składniki zmiksować mikserem na gładką, jednolitą masę. Rozwałkować na podsypanej mąką stolnicy i wykrawać szklanką lub foremkami kształty króliczków. Poszczególne elementy kleiłam na białko, by lepiej się trzymały. Z rodzynek robimy oczka lekko wciskając w ciasto. Pieczemy ok. 15 minut w nagrzanym do 200 stopni piekarniku (ja piekłam 13 minut).

Z tego przepisu piekłam też bułeczki nadziewane serem w kształcie kotków: BUŁECZKI KOTKI

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...