Szukaj na tym blogu

czwartek, 21 stycznia 2010

MUFFINKI Z BUDYNIEM CZEKOLADOWYM

Dla maluszków z przedszkola upiekłam dziś mini-muffinki, w sam raz dla małych rączek. Rozeszły się błyskawicznie! Przepis pochodzi z cin cin od imp_act, jak zwykle trochę zmodyfikowałam. Ciasto jest mięciutkie, wilgotne i rozpływa się w ustach, najlepsze jakie do tej pory robiłam!



Masa budyniowa:
budyń czekoladowy na 1/2 l mleka
400 ml mleka
3 czubate łyżki cukru

Ugotować budyń jak w przepisie, zmniejszając ilość mleka do 400ml, by był gęściejszy. Odstawić do lekkiego przestudzenia (nie musi być zimne).

Muffinki:
300g mąki
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej (można dodać 1/2)
szczypta soli
160g cukru
150g rozpuszczonego masła lub margaryny
170ml mleka
2 jajka

Do jednej miski wsypać wszystkie suche składniki, wymieszać.
Do drugiej miski wlać wszystkie składniki mokre, jajka rozmieszać z mlekiem za pomocą rózgi lub miksera, dodać rozpuszczone masło, wymieszać.
Wlać mokre składniki do suchych, niedbale wymieszać łyżką. Mogą być grudki i nierówności.

Do foremek wysmarowanych masłem i posypanych mąką, nakładać po łyżeczce ciasta muffinkowego i budyniu czekoladowego, budyń przykryć resztą ciasta i wstawić do nagrzanego do 190 stopni piekarnika. Mini muffinki piekłam 15-20 minut aż się zrumieniły, tradycyjne muffinki piec ok 20-25 minut.

Na wierzchu posmarować polewą czekoladową, ja robię moja ulubioną: POLEWA CZEKOLADOWA lub posypać cukrem pudrem.



 na zachętę jeszcze fotka mojego muffinka, szkoda, że tak mało było w nim nadzienia ;)



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...