Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 23 lutego 2009

CHLEB CEBULOWY

To mój pierwszy udany chlebek, pyszny, lekki, a dzięki dodatkom można go zrobić pod swój gust, ja zrobiłam z cebulką i innymi dodatkami. Przepis z cincin - od Nutinki. Polecam!





2,5 szkl. mąki
1,5 dag drożdży świeżych (można dać pół paczki drożdży instant Dr. Oetkera)
1 szkl. ciepłego płynu (mleko z wodą w różnych proporacjach - im więcej mleka, tym delikatniejszy i słodszy) - ja dałam samą wodę
płaska łyżeczka soli - ja dałam troszkę więcej, bo używam morskiej
płaska łyżeczka cukru
ok. 1-2 łyżki oleju

Dodatki (można dowolnie modyfikować - patrz orginalny przepis Nutnki - link na górze strony)
1 średniej wielkości cebula drobno pokrojona
po ok. 1 łyżki tymianku, kminku, majeranku, siemienia lnianego
2 łyżki płatków owsianych górskich


Wymieszać mąkę z solą i suchymi dodatkami (wszystkie przyprawy), zrobić wgłębienie, do którego wkruszyć drożdże. Zasypać je cukrem, zalać połową płynu i delikatnie wymieszać. Ostawić, aż drożdże ruszą. Dolać resztę płynu, olej i wyrobić, aż ciasto będzie "odstawać" od ręki.

Można od razu włożyć do foremek, odstawić na 1-1,5 godziny (ja odstawiłam na jakieś 2 godziny, po 1,5 godzinie wyrobiłam ponownie dodając cebulkę) w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Potem jeszcze raz wyrobić i przełożyć do formy. Z jednej porcji wychodzi wielkości chlebka razowego ze sklepu.

Wstawić do nagrzanego piekarnika do 200 stopni i piec 40 minut.
Przed wyjęciem sprawdzić patyczkiem czy upieczone.
Wyjąć z formy od razu po upieczeniu i ostudzić na kratce, żeby chlebek był cały z chrupiącą skórką.

Smacznego!


2 komentarze:

  1. Ooooo ten chlebek był pycha! Sama też go kiedyś piekłam z powodzeniem.
    Magda

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...