Szukaj na tym blogu

niedziela, 21 grudnia 2008

BOGRACZ PAPRYKOWO-PIECZARKOWY

Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałam podając ten przepis. Danie robiłam z głowy i na smak, by zagospodarować pieczarki i paprykę, których miałam nadmiar ;)
Bogracz był pyszny i super rozgrzewający, doskonały na obiad i kolację.



1/2 kg polędwiczek (ja użyłam z kurczaka)
3-4 czerwone papryki
2-3 cebule (pokrojone w piórka)
1/2 kg pieczarek
koncentrat pomidorowy
przyprawy - papryka słodka i ostra (po 1/2 łyżeczki), sól, pieprz
1-2 kostki rosołowe (ja użyłam jednej z zielem angielskim, drugiej wołowo-drobiowej)


Na rozgrzanym oleju usmażyć kolejno: mięso, cebulę oraz pieczarki (dusić przez ok. 5 minut). Wszystko wrzucić do większego garnka, gdzie wrzucić także pokrojoną paprykę oraz przyprawy i kostki rosołowe. Zalać wodą, by przykryła całość, gotować, aż papryka lekko zmięknie.
Przygotować kluski lane wg przepisu.
Wlewać bezpośrednio do gotującego się wywaru, mieszając łyżką. Gotować jeszcze przez chwilę, by kluski się ugotowały, dodać koncentrat pomidorowy oraz zagęścić lekko mąką lub śmietaną, zagotować i od razu podawać, bo najlepsze na gorąco.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...