Szukaj na tym blogu

środa, 7 kwietnia 2010

BUŁECZKI KOTKI Z NADZIENIEM SEROWYM

Korzystając ze sprawdzonego już kilka dni temu przepisu upiekłam dla mojej córeczki, która jest wielką fanką kotów, bułeczki w kształcie kotków. Przepis zmodyfikowałam dodając do środka ser topiony posypany ziołami prowansalskimi, co sprawia, że bułki są idealne na śniadanie lub kolację dla dzieci, choć nie tylko dzieci się nimi zajadały ;)


Składniki na ok. 15 sztuk:
1 jajko
150g serka homogenizowanego naturalnego (ja użyłam waniliowego)
4 łyżki mleka
4 łyżki oleju
1 łyżeczka soli (ja dałam połowę łyżeczki i było wystarczająco)
2 łyżki mielonych migdałów
1 proszek do pieczenia (na 500g mąki)
250g mąki

Do posmarowania:
1 białko roztrzepane widelcem
rodzynki

Dodatkowo:
ser topiony tostowy w plastrach
zioła prowansalskie

Wszystkie składniki zmiksować mikserem na gładką, jednolitą masę. Rozwałkować cienko na podsypanej mąką stolnicy i wykrawać szklanką kołka, na jedno nakładamy ser, posypujemy ziołami, smarujemy białkiem i przykrywamy drugim krążkiem wraz z uszkami kotka. Z rodzynek robimy oczka lekko wciskając w ciasto, a nożykiem nacinamy lekko ciasto na kształt wąsów i pyszczka. Pieczemy ok. 15 minut w nagrzanym do 200 stopni piekarniku (ja piekłam 13 minut).

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...