Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 9 sierpnia 2010

MUFFINKI OWSIANE Z ORZECHAMI

Przepis na te muffinki znalazłam w gazecie "Twoje dziecko". Zmniejszyłam ilość proszku do pieczenia (były 3 łyżeczki) i dodałam orzechy. Wyszły rewelacyjne i dzieci się nimi zajadały.


Składniki na 12 sztuk: (mi wyszło 16 mniejszych)
1 szkl. płatków owsianych
2 szkl. mąki pszennej
1/2 szkl. cukru
1 łyżeczka cynamonu (można pominąć lub zamienić z aromatem waniliowym czy pomarańczowym)
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 płaska łyżeczka sody
1/2 łyżeczki soli

2 jajka
1 1/2 szkl. mleka
1/4 szkl. oleju

1 filiżanka posiekanych orzechów (można zwiększyć ich ilość do 1 szklanki)

Do dużej miski wsypać wszystkie sypkie składniki: płatki owsiane, mąkę, proszek do pieczenia, sodę, cynamon (ewentualnie cukier waniliowy) i sól, wymieszać dokładnie.
W drugim naczyniu połączyć jajka z mlekiem  i olej.
Do produktów sypkich wlać płynne, dodać orzechy i wymieszać. Odstawić na minutę, bo masa jest dość rzadka, a po chwili przekładać do foremek. Piec 20 minut w temp. 190 stopni.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Świetne! Dodałam do tego odrobinę przyprawy korzennej i wszyscy się zachwycali. Wspaniały przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że smakowały. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, przez przypadek usunęłam część komentarzy na blogu :(

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...