Szukaj na tym blogu

wtorek, 21 czerwca 2011

MUFFINKI Z SEREM I CZEKOLADĄ

Gdy moja córka poprosiła mnie o upieczenie mini-muffinek na swoje imieninowe przyjęcie dla dzieci, zastanawiałam się jak trafić w gusta kilkulatków. Wybór padł na chocolate chips cream cheese muffins, które poleciła mi koleżanka Agnieszka i zamieściła tutaj. Dzieci były zachwycone - malutkie  waniliowe babeczki zawierały delikatny kremowy serek i były posypane czekoladą, czyli to co małe tygryski lubią najbardziej ;) A dla dbających o linię mam taka maleńka muffinka była nie lada pokusą :)


Składniki:
2 jajka
1/2 szkl. cukru
1/2 op. cukru waniliowego lub odrobina esencji waniliowej
1/4 szkl. letniego mleka
70g roztopionego wystudzonego masła
180g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli

Serowe nadzienie:
100g twarogu mielonego (ja użyłam typowo sernikowego z wiaderka)
100g cukru pudru
1/2 łyżeczki esencji waniliowej lub 1/2 op. cukru waniliowego

posypka czekoladowa lub groszki czekoladowe

Jajka zmiksować z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Dodać letnie mleko i wystudzone masło, wymieszać. Mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i solą wsypać do masy jajecznej i lekko wymieszać łyżką (nie za dokładnie, jak to zwykle przy pieczeniu muffinek).
Twaróg zmielić dwukrotnie, zmiksować z cukrem pudrem i esencją lub cukrem waniliowym.
Przygotowane ciasto nakładać do foremek do 2/3 wysokości, na środek położyć po 1 łyżeczce przygotowanej masy serowej i posypać czekoladowymi groszkami lub posypką.
Wstawić do nagrzanego piekarnika do 180 stopni i piec ok. 20 minut, aż lekko zrumienią się.
Piekąc w małych mini-muffinkowych foremkach czas ten należy skrócić o 5 minut.

Smacznego!


  wydrukuj przepis

3 komentarze:

  1. Super jest ta nowa opcja z drukowaniem przepisu. W innych przepisach też będzie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Skusiłam się na muffinki! Wyszły pyszne w smaku tylko... Piszesz, że dałaś twarog "wiaderkowy" - chyba źle trafiłam bo mój był bardzo rzadki i mi spłynął z rosnących muffinek:( Dałam President śmietankowy do ciast i naleśników.

    OdpowiedzUsuń
  3. Marto, taka opcja będzie pojawiać się w każdym nowym przepisie i w miarę wolnego czasu także w tych wcześniej publikowanych. Cieszę się, że przypadła Ci do gustu :)

    Bachud Cieszę się, że muffinki smakowały, choć szkoda, że ser spłynął. Jeśli był za rzadki dodałabym do niego trochę budyniu waniliowego i wymieszała przed nałożeniem. Ja korzystam najczęściej z sera w wiaderku Pilos z Lidla, nadaje się do serników, nadziewania bułek itp.

    Pozdrawiam i dziękuję za komentarze.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...