Szukaj na tym blogu

wtorek, 8 grudnia 2009

LUKIER KRÓLEWSKI

W zeszłym roku robiłam domek z piernika, który ozdobiłam śnieżnobiałym lukrem (inaczej zwanym lukrem królewskim lub royal icing), o który teraz wypytują mnie koleżanki. Dla przypomnienia zamieszczam więc zdjęcie domku i sprawdzony przepis na lukier, który jest idealny do łączenia różnych elementów.


1 białko
200g cukru pudru

Białko lekko ubić i dodawać po trochu przesiany cukier puder.
Lukier musi być bardzo sztywny, więc jeśli potrzeba należy dodać ciut więcej cukru (zależy od wielkości jaja). Ja nakładam za pomocą szprycy, wtedy nie zastyga tak szybko i można długo ozdabiać.
Można dodać kilka kropel soku z cytryny lub pomarańczy. 


Smacznego!

Przepis na pierniczki (tradycyjne, miękną po kilku dniach) - kliknij tu 

Przepis na pierniczki idealne do lepienia figurek, ozdób na choinkę i domków (nie chłoną wilgoci, długo pozostają twarde) - kliknij tutaj.


Pierniczkowe choinki

2 komentarze:

  1. Ten lukier jest świetny! Moje pierniczki w tym roku wreszcie są ładnie ozdobione, dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za komentarz. Ja w tym roku użyłam tego lukru do łączenia piernikowych choinek, kolejny raz spisał się rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...