Szukaj na tym blogu

wtorek, 22 grudnia 2009

SZOPKA Z PIERNIKA

W tym roku szopka jaką stworzyłam wraz z córeczką trafiła na konkurs w przedszkolu. Zajęła II miejsce i została pokazana w lokalnej telewizji.




Przepis na piernik znajdziecie tutaj: PIERNICZKI

Lukier zrobiłam wg przepisu: LUKIER

Ponieważ części składowe szopki piekłam na sztucznym miodzie, który sprawia, że pierniczki są miękkie, ściany wzmocniłam ciastem zrobionym wg przepisu na CIASTECZKA MAŚLANE. Całość skleiłam karmelem, ozdobiłam lukrem barwionym barwnikami spożywczymi.
Natomiast okienka w szopce powstały z landrynek rozpuszczonych podczas pieczenia piernika.
Ogon gwiazdy betlejemskiej zrobiony jest z karmelu.

Wzór szopki i postacie wcześniej narysowałam na kartce, żeby łatwiej było wycinać.
Pieczenie i dekorowanie szopki to wspaniała zabawa, choć wymaga pewnej wprawy i cierpliwości.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Dziękuję! Właśnie szukam inspiracji na nową szopkę na prośbę przedszkola :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...