Szukaj na tym blogu

wtorek, 30 marca 2010

BUŁKI SŁODKIE Z SEREM

Kształt tych bułek podpatrzyłam w pobliskiej cukierni, a szukając w internecie sposobu ich zawijania, trafiłam na przepis BeatySz z cincin. Drożdżówki szybkie, tanie i pyszne.


Ciasto drożdżowe na bułki:  
(16 sztuk lub 8 sztuk + ciasto drożdżowe w formie keksowej)
30g drożdży
1 szkl. mleka
1/2 kg mąki
1/2 szkl. cukru (można dodać więcej jeśli nie robi się lukru)
1/4 szkl. oleju
1 cukier waniliowy
1 jajko
szczypta soli

Drożdże rozkruszyć w ciepłym mleku z 1 łyżką cukru i 1 łyżką mąki, rozmieszać i odstawić do wyrośnięcia.
Dodać pozostałe składniki i wyrobić na gładkie ciasto (można mikserem), odstawić do wyrośnięcia.
Ponownie zagnieść, podzielić na 16 porcji, uformować bułeczki i upiec ok. 20 minut w temp. 170 stopni.
Przed włożeniem do piekarnika można posmarować białkiem wierzch bułek, by ładnie się zarumieniły.


Nadzienie serowe:
1 kostka sera
1 jajko (lub 1 żółtko, a białko odłożyć do posmarowania bułek przed pieczeniem)
cukier (ja dałam 5 czubatych łyżeczek)
cukier waniliowy
rodzynki (pominęłam)

Ser zmielić, połączyć z pozostałymi składnikami, nadziewać bułki.

Lukier: (na bazie tego przepisu)

2 łyżki śmietany
2 filiżanki cukru pudru
1 kropla aromatu

Połączyć wszystkie składniki aż lukier będzie gęsty, polukrować bułeczki.

Smacznego!

23 komentarze:

  1. Przepyszne wyszły bułeczki z tego przepisu!! Dziękuję również za szczegółową instrukcję składania, dzięki temu nikt nie chciał uwierzyć, że zrobiłam je sama. Wszyscy jednoznacznie stwierdzili, że smakiem i wyglądem przewyższają te z cukierni. Dziękuję!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że bułeczki smakują i cieszą nie tylko podniebienia, ale i oko :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie niestety nie wyszły. Ciasto tak rzadkie , że nijak nie da się z tego zrobić " placka" . Po zagęszczeniu mąką i upieczeniu na ciepło okey. Na drugi dzień są takie jak by miały tydzień. Jakieś rady na przyszłość ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam to ciasto ok. 30 razy, piekę z niego bułki różnego rodzaju, a także ciasta drożdżowe i jeszcze ani razu nic takiego mi się nie stało. Może źle spisałaś proporcje lub coś pominęłaś, trudno powiedzieć. Mi zawsze wychodzi czy wyrabiam ręcznie czy w maszynie do chleba czy to robotem kuchennym, zawsze są puszyste i tak samo pyszne. Pozdrawiam i życzę powodzenia następnym razem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie czekam aż ciasto wyrośnie.....cdn

    OdpowiedzUsuń
  6. fakt,ciasto wymaga dodania więcej mąki (pół kg mąki i ponad szklanka płynu!--musi wyjść za rzadkie)
    czekam na rezultat aż urośnie,jeśli w ogóle...,bo w takim razie może drożdży zbyt mało
    w razie czego powtórzę i dam znać
    ale serek wyszedł pyszny i MUSZĘ MIEĆ TE BUŁECZKI :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dziś się skusiłam i okazały się świetne, ciasto nie było zbyt rzadkie, tylko trochę podsypałam mąką. Nadzienie pyszne! Dzięki za przepis, polecam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny przepis drozdzowki robilam wczoraj i wyszly doskonale :) rozeszly sie w błyskawicznym tempie. Dopiero trzeci raz robilam cos na drozdzach i balam sie ze nie wyjdzie ale wyszlo swietnie...mąz juz zlozyl zamowienie na nastepna porcje drozdzowek na kolejny weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za komentarze i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bułeczki super a ten kształt......:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za komentarz, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają bardzo apetycznie. Mam pytania:
    - o czas wykonania:
    Jeżeli zacznę w sobotę o 7ej rano, to o której wyjmę pachnące bułeczki?
    - o lukier: j
    Jaka śmietana do lukru? nigdy w życiu nie udał mi się lukier... A próby były aż dwie:)
    Dziękuję. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno odpowiedzieć dokładnie, o której będzie można zajadać się bułeczkami. Wszystko zależy od czasu wyrastania ciasta, ja czasem pozwalam wyrosnąć im dwa razy - raz samo ciasto, a drugi raz uformowane bułki, wtedy wychodzą bardziej puszyste.
      Najczęściej używam śmietany 18%, ale inna też może być.
      Pozdrawiam i życzę udanych wypieków :)

      Usuń
  13. Najpierw były te bułeczki, podskakiwałam z radości kiedy widziałam jak pięknie rosną w piekarniku i jak cudnie pachną i, że wyglądają prawie jak na Twoim zdjęciu. Są rewelacyjne, miodzio. Dzięki. Potem uczyniłam ślimaczki z ciasta francuskiego - komentarz umieściłam odpowiednio. Bardzo cieszę się, że znalazłam Twojego bloga. Pozdrawiam. (to wszystko dziś w sobotę - uwielbiam być kurką domową i piec i piec i .............)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam serdecznie!! Życzę dalszych wyjątkowych wypieków!!

      Usuń
  14. Pyszne bułeczk! Przepis godny polecenia.....)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...