Szukaj na tym blogu

środa, 29 września 2010

CHLEB ŻYTNI PSZENNO-RAZOWY (z maszyny)

Odkąd kupiłam maszynę do wypieku chleba codziennie piekę z innego przepisu. Tym razem trafiłam na bardzo fajny chlebek z przewagą mąki razowej. Mimo, że mieszadła włożyłam dopiero po pół godzinie od włączenia maszyny chlebek ładnie wyrósł, a jego wspaniały zapach długo unosił się u nas w domu. Przepis pochodzi ze zbioru z tej strony. Ja oczywiście troszkę zmodyfikowałam składniki - zmiany podaję w nawiasach poniżej.


Składniki:
330 ml wody
1 1/2 łyżki masła (ja użyłam oliwy z oliwek)
1 1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka cukru
150g mąki pszennej typ 550 (użyłam 650)
250g mąki pszennej razowej (użyłam 2000)
100g mąki żytniej razowej (użyłam żytniej 720)
1/2 łyżeczki drożdży suszonych lub 8g świeżych

Wszystkie składniki wsypać do formy wg podanej wyżej kolejności, na środku mąki rozsypać drożdże lub rozkruszyć świeże (nie mogą mieć kontaktu z cukrem ani solą).
Przed rozpoczęciem pieczenia posmarować wierzch rozmąconym żółtkiem i posypać słonecznikiem.
Ustawić na maszynie program: RAZOWE, skórka: ŚREDNIA, waga 750g 

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Gosiu tutaj wkradł Ci się jakis błąd chyba bo jak masz w przepisie ze ma byc razowa pszenna Ty zastępujesz żytnia pszenną? tzn która? żytnią czy pszenna? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aga, napisałam jak było w oryginale i w nawiasach podałam typy mąk jakich użyłam, może tak będzie czytelniej, bo niepotrzebnie napisałam słowo "pszenna" i może było niezrozumiale :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chleb rewelacyjny! Nawet moje dziecko, które jada tylko jeden sklepowy, zjadło ten z apetytem. Dziękuję za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że chlebek smakuje. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za komentarz.

      Usuń
  4. my też robimy, już któryś raz :) i na pewno na stałe zagości w naszym domu bo jest przepyszny! :) dziękujemy i pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo się cieszę, dziękuję za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...