Szukaj na tym blogu

niedziela, 21 grudnia 2008

PIZZA WŁOSKA


Mój sprawdzony przepis na pizzę z "Kuchni polsko-włoskiej i włosko-polskiej".
Ja robię zawsze podwójone ciasto na blaszkę 43x26cm




1,5 szklanki mąki
15g drożdży
1 łyżka oliwy z oliwek
dwie szczypty soli

Drożdże zieszać z ciepłą wodą, około 1/2 szklanki, dodać troszkę mąki i soli, odstawić do wyrośnięcia. Mąkę wsypać do ogrzanej miski (ja bardzo lekko podgrzewam mąkę w mikrofali), wlać wyrośnięte drożdże i wyrabić. Dolewać ciepłej wody, żeby miało lekką konsystencję i wyrabiać. Uformować kulę i posmarować oliwą (można też wyrabiać rękoma maczanymi w oliwie, ale ja wyrabiam w misce łyżką). Odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce aż podwoi swoją objętość.
Ciasto rozwałkować na blaszce, polać keczupem lub koncentratem pomidorowym, posypać przyprawą do pizzy lub bazylią, oregano, czosnkiem, tymiankiem itp. Na to wyłożyć farsz i wstawić do nagrzanego piecyka do 180 stopni. Piec około 30 minut, 5-10 minut przed wyjęciem posypać żółtym serem (startym lub drobniutko pokrojonym).


Na zdjęciu farsz z około 1/2 kg pieczarek.




2 komentarze:

  1. Wyglada smakowicie, chyna zrobie na Sylwestra, tylko jak robisz farsz?? Bo ja,to różnie i za każdym razem mi wychodzi inny?!

    OdpowiedzUsuń
  2. Farsz pieczarkowy robię zawsze podobnie: kroję drobno pieczarki, posypuję wegetą i przyprawami, dolewam trochę wody i gotuję chwilę na ogniu, aż puszczą sok. Potem odcedzam i na pizzę. Trochę pieczarek zostawiam w wywarze, z którego potem robię sos do makaronu lub mięska. :)
    Do farszu można dodać też podsmażonej na szklisto cebulki.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...