Szukaj na tym blogu

wtorek, 25 maja 2010

DROŻDŻÓWKA LENIWA

Kiedy mam mało czasu lub dopada mnie lenistwo ;) piekę placek drożdżowy dla zapracowanych. Przepis znalazłam w "Książce kucharskiej. Polskie przepisy" Ewy Aszkiewicz, trochę go zmodyfikowałam i stworzyłam idealną drożdżówkę bez zbędnego wyrabiania ciasta i długiego oczekiwania na wyrastanie. Zapach ciasta obłędne wypełnia cały dom podczas pieczenia, więc dla samego zapachu warto wypróbować. Poniżej zdjęcie w wersji z rabarbarem i kruszonką.
Jeśli ktoś chce spróbować jeszcze bardziej leniwą drożdżówkę, zapraszam do przejrzenia przepisu: DROŻDZÓWKA LENIWA II.


Ciasto:
10dkg drożdży
1 szkl. letniego mleka
3/4 szkl. cukru
2 duże cukry waniliowe (2x32g)
25 dkg tłuszczu - masło lub margaryna, ewentualnie olej
4 jajka
szczypta soli
4 i 1/2 szkl. mąki
bakalie

Drożdże rozpuścić w letnim mleku, dodać cukier i cukier waniliowy, wymieszać. Następnie dodać rozpuszczony letni tłuszcz i 4 jajka (roztrzepane rózgą lub mikserem). Zamieszać do połączenia składników (nie wyrabiając!), przykryć ściereczką i zostawić na kilka godzin, najlepiej na noc w temperaturze pokojowej.
Następnie ciasto solimy, dodajemy przesianą mąkę i mieszamy. Można jeszcze dodać bakalie. Od razu przekładamy do formy wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą.
Przygotowujemy kruszonkę i posypujemy na wierzchu ciasta (przepis poniżej)
Wstawiamy do zimnego piekarnika i nastawiamy na 160 stopni. Jeśli ciasto piecze się w dużej blaszce to powinno być gotowe już po godzinie od włączenia piekarnika.

KRUSZONKA wg mojego ulubionego przepisu: KLIKNIJ TUTAJ
70g mąki / 1/2 szklanki
100g cukru / 1/2 szklanki
50g rozpuszczonej margaryny (ja robię z Palmy)

Mąkę wymieszać z cukrem na talerzu, dodać stopioną ostudzoną margarynę i dokładnie wymieszać, zagnieść szybko. Można dodać też łyżeczkę cukru waniliowego.
Gotowe pokruszyć na ciasto, ewentualnie można zamrozić i zetrzeć na grubej tarce bezpośrednio na ciasto.

Smacznego!


leniwe ciasto drożdżowe z rabarbarem i kruszonką

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...