Szukaj na tym blogu

sobota, 11 września 2010

MUFFINKI JABŁKOWO-ORZECHOWE

Muffinki jabłkowo-orzechowe przypominają mi jedno z moich ulubionych ciast, które pojawia się na naszym stole jesienią. Muffinki te są mniej piernikowe, więc dobre na każdą porę roku. Przepis zaczerpnięty od kuchareczki, jednak zamiast migdałów dodałam orzechy.


Składniki na 12 sztuk:
2 duże jabłka
2 jajka
3/4 szkl. mleka

2 szkl. mąki
5 łyżek cukru (ja dałam płaskie)
1/2 kostki masła lub margaryny
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 płaskiej łyżeczki sody
1 łyżeczka cynamonu
szczypta soli
50g orzechów włoskich (niepełna filiżanka)

Nagrzać piekarnik do 200 stopni.
Jabłka obrać, pokroić w kostkę.
Do miski wsypać mąkę, cukier, cynamon, proszek do pieczenia, sodę i sól, wymieszać.
W drugim naczyniu połączyć jajka z mlekiem i rozpuszczonym masłem.
Do produktów sypkich wlać płynne, dodać jabłka, orzechy i wymieszać.
Piec 20-23 minuty w 200 stopniach.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...