Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 30 listopada 2009

TORCIK JABŁKOWY

Przepis od koleżanki Madzi. Wzrok jej córeczki patrzącej na ostatni kawałek tortu był najlepszą reklamą :) Przepyszny, a bardzo prosty w wykonaniu. Można zrobić go także bez pieczenia, używając gotowego spodu lub biszkoptów. Polecam!



Upiec biszkopt z 4 jaj.  
Ja piekłam z przepisu : BISZKOPT I zmniejszając proporcjonalnie ilość składników. Piekłam w blaszce o wymiarach 25x29cm. Blaszka nie może być mniejsza, bo ilość mas sprawia, że ciasto jest dość wysokie. 
Biszkopt można zastąpić gotowymi biszkoptami.

Przygotować 3 galaretki:
- zieloną rozpuścić w 1 szklance wody
- czerwoną w 1,5 szkl. wody (można ciut więcej)
- pomarańczową rozpuścić w 1 szkl. wody

Masa:
1 masło lub margaryna (ja dałam masło roślinne w kostce)
1 szkl. cukru pudru (wagowo wyszła 18dkg, ja dałabym trochę mniej, 3/4 szkl. - ok. 15dkg, bo była za słodka)
4 zółtka
4 duże jabłka

Masło utrzeć z cukrem pudrem na gładką masę. Nadal ucierając dodawać po jednym żółtku, potem jabłka starte na drobnych oczkach i dobrze odciśnięte z soku oraz zastygającą zieloną galaretkę. Wstawić do lodówki, żeby masa stężała.
Zastygającą czerwoną galaretkę wylać na masę i znów włożyć na chwilę do lodówki.
Ubić 4 białka z 2 łyżkami cukru, pod koniec podać zastygającą pomarańczową galaretkę. Nałożyć na ciasto, można posypać też startą czekoladą.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...