Szukaj na tym blogu

niedziela, 28 listopada 2010

TORT Z RÓŻAMI

Na 80-te urodziny mojej babci powstał tort o smaku truskawkowym, który ozdobiłam różami z masy cukrowej. Pierwszy raz robiłam róże i nawet nie spodziewałam się, że to nie jest takie trudne, a efekt udekorowanego tortu kwiatami niesamowicie się spodobał. Zresztą oceńcie sami:


Biszkopt:
biszkopt upiekłam wg przepisu, przekroiłam na 3 krążki

Nasączenie:
1 szkl. mocnego naparu z herbaty
3 łyżeczki cukru
2 kieliszki wódki
kilka kropel soku z cytryny

Herbatę zaparzyć, dodać cukier, ostudzić. Do ostudzonej dodać alkohol i nasączyć biszkopt.

Masa budyniowo-galaretkowa:
2 budynie waniliowe
80g cukru
3 szkl. mleka (ostatnio dodawałam 2,5 szkl mleka, ale taka też była dobra, tylko odrobinę mniej zwarta)
2 galaretki truskawkowe
masło (ja używam roślinnego w kostce)


Uwaga! do tortu o średnicy 24cm najlepiej zrobić 1,5 porcji kremu, by nie zabrakło do jopkowania, czyli ozdabiania w formie rozetek.

Ugotować budyń - 2,5 szkl. mleka zagotować z cukrem. Proszek budyniowy rozmieszać w 1/2 szkl. mleka. Zagotować. Odstawić na bok, wsypać galaretkę i dobrze wymieszać łyżką lub mikserem. Przykryć folią spożywczą (żeby nie zrobił się kożuch). Ostudzić.
Utrzeć masło, dodawać po 1 łyżce zimnego budyniu.

Masa plastyczna do tworzenia ozdób:
tutaj zamieściłam przepis - MASA PLASTYCZNA
do zrobienia różyczek wystarczy ok. 1/4 ilości składników podanych w przepisie wyżej, a nawet mniej. 
Różę wykonuje się wycinając kieliszkiem lub małą szklanką kółka z masy, delikatnie spłaszcza palcami, narzędziem kulkowym lub wykałaczką na końcach, a potem zlepia w całość za pomocą wody z cukrem pudrem.



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...