Szukaj na tym blogu

czwartek, 16 grudnia 2010

MOJE ŚWIĄTECZNE WYPIEKI 2010


Wczoraj zrobiłam listę moich świątecznych planów na wypieki. Nie wiem czy zdążę ze wszystkim, ale plan jest taki:

Ciasta...

- ORZECHOWIEC - tradycyjne ciasto świąteczne mojej rodzinki 
(może uda mi się zrobić zdjęcie tym razem ;))
 edit: udało się ocalić jeden kawałek ciasta do zdjęcia ;) 



- SUPER PUSZYSTY SERNIK WIEDEŃSKI, który zawsze pojawia się na większe okazje
niesamowicie puszysta pianka rozpływająca się w ustach


- RUMOWIEC, to też już tradycja, choć w tym roku miałam sobie darować, ale uległam namowom rodzinki ;)


- MAKOWIEC, czyli kolejne tradycyjne ciasto (może w tym roku mi się mniej rozpłaszczy ;)):



...oraz ciasteczka:

- MIGDAŁKI to jedne z lepszych ciastek, które jadłam 


- ORZESZKI czyli nadziane ciasteczka, w tym roku upiekę w foremkach świątecznych oraz zmienię nadzienie (znalazłam kajet z mojego dzieciństwa, z którego wykorzystam masę do wafli)


- PIERNICZKI - w tym roku planuję zrobić z innego przepisu, ale jeśli nie znajdę nic ciekawego, to upiekę te co zwykle


Nowości na naszym świątecznym stole:

- KRUCHE ROŻKI ORZECHOWE przepis z książki kucharskiej, podam później
lub ROŻKI ORZECHOWE z blogu Dorotki - (wybiorę jeden z tych dwóch przepisów)

- CIASTECZKA ORZECHOWE - przepis z cincin (wkleję potem link)

- CIASTKA Z DŻEMEM- próbowane już przeze mnie na świętach w górach

Jeśli starczy mi czasu i chęci...
to upiekę tort świąteczny, czyli pewnie pojawi się na nim Mikołaj lub inny symbol Świąt Bożego Narodzenia ;)

Poza wypiekami będę przygotowywać tylko:
ŚLEDZIE MARYNOWANE W MUSZTARDZIE I MAJERANKU  - tradycyjny przepis przywieziony z gór, dawno nie robiłam, ale rodzinka się upomina



- USZKA Z KAPUSTĄ I GRZYBAMI - też tradycyjnie, ale muszę zaznaczyć, że mama przywiezie mi gotowy farsz, bo nikt nie robi takiego jak ona :)

I TO BY BYŁO NA TYLE... 



WSZYSTKIM ODWIEDZAJĄCYM I KORZYSTAJĄCYM Z MOJEGO BLOGA
ŻYCZĘ SPOKOJNYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA, 
SPĘDZONYCH W MIŁEJ RODZINNEJ ATMOSFERZE 
ORAZ WSPANIAŁYCH, AROMATYCZNYCH WYPIEKÓW I INNYCH POTRAW KULINARNYCH

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...